مشاوره به داوطلبان آزمون وکالت، قضاوت، کارشناسی ارشد و دکتری

مشاوره به داوطلبان آزمون وکالت، قضاوت، کارشناسی ارشد و دکتری

معرفی کتب و منابع اصلی و معتبر آزمون های حقوقی
مشاوره به داوطلبان آزمون وکالت، قضاوت، کارشناسی ارشد و دکتری

مشاوره به داوطلبان آزمون وکالت، قضاوت، کارشناسی ارشد و دکتری

معرفی کتب و منابع اصلی و معتبر آزمون های حقوقی

منابع پیشنهادی رتبه های تک رقمی ازمون وکالت

سلام. بنده علی سهرابی تمام تجربیاتم رو به طور کامل نوشتم و براتون ارسال میکنم.

اول اینکه بگم من به کلاس های هیچ موسسه ای نرفتم و با هیچ موسسه ای کار نکردم...

مهم ترین نکته برای داوطلبین آزمون وکالت انتخاب منابع می‌باشد که باید در این خصوص خدمت داوطلبین عرض شود که در انتخاب منبع باید به دونکته اصلی توجه شود

۱.سطح علمی داوطلب و درک ایشان نسبت به نص قانون و مطالب حقوقی

۲ارتباط برقرار  کردن با منبع انتخابی.

با توجه به ۲ نکته ذکر شده هر فرد باید متناسب با شریط خود منابع انتخاب کند و به‌نظر بنده اینکه فردی بخواهد منابع مطالعه شده توسط رتبه‌های آزمون را بخواند و موفق شود امری اشتباه است. چرا که ممکن است کتابی از لحاظ بار علمی کتاب بسیار ارزشمند باشد اما داوطلب نتواند با شیوه بیان نویسنده ارتباط برقرار کند و چون داوطلب می خواهد یک سال این منبع را مطالعه کند اگر نتواند ارتباط خوبی با منبع برقرار کند قطعاً با مشکل خستگی از مطالعه و نا امیدی در طول مطالعه بر خورد خواهد کرد. اما نکته مهم تری این  که بنده در هیچ کلاس و کارگاه آموزشی شرکت نکرده ام  و به شدت معتقدم داوطلبین با هر سطح علمی می توانند  با مطالعه منابعی که داری شرایط ذکر شده باشد در آزمون وکالت و قضاوت موفق شوند و حتی مانند بنده رتبه یک و پنج را کسب کنند.

انتخاب منبع با توجه به پایه علمی داوطلب متفاوت است که البته آزمون و خطاست و بنده هم در این مسیر تغییر منابع را داشته‌ام که اجتناب‌ناپذیر است.

منابع مطالعاتی من عبارتند از:

·         حقوق مدنی: کتاب چهار جلدی مدنی دکتر بهنام اسدی. این کتاب برگرفته از منابع و کتب اصلی ازمون های حقوقی مثل کتب دکتر کاتوزیان. کتب دکتر اسدی دی وی دی صوتی داره که پیشنهاد میکنم اگر وقتتون کم هستش استفاده نکنید؛ ((درصدم در درس مدنی 78بود. البته اگر زمان دارید بهتره در کنار این چهار جلد کتاب ، منبع دیگری هم مثل کتاب نظم دکتر کاتوزیان نگاهی داشته باشید. با مطالعه کتاب چهار جلدی اسدی تسلط شما بر کتاب دکتر کاتوزیان چندین برابر می شود.

·         حقوق تجارت: کتاب آقای دکتر توکلی، ساده‌ساز دکتر فرحناکیان و تست دکتر قربانی  (55درصد تجارت پاسخگو بودم)

·         اصول فقه:  شب‌خیز، سمیرا محمدی و تست محمدی به هماره ویس های دکتر شهبازی (60درصد اصول را زدم)

·         حقوق جزا: درس حقوق جزای عمومی کتاب استاد ساولانی و درس حقوق جزا اختصاصی متن قانون و خلاصه‌نویسی‌های کتاب دکتر میرمحمدصادقی و همچنین کتاب دکتر شادی عظیم زاده که منبع غیر اصلی ام بود اما در حد 20 درصد خوب است (55درصد این درس را پاسخ دادم)

·         آیین دادرسی کیفری: کتاب نکته‌های دکتر خالقی و همچنین کتاب تک جلدی کیفری دکتر بهنام اسدی که به نظرم با مطالعه همین کتاب به راحتی بالای 80درصد رو پاسخ میدهید (93درصد کیفری را زدم) کیفری درس بسیار راحتی است البته من اینجور فکر میکنم و به راحتی می توانید امتیاز کسب کنید.

·         آیین دادرسی مدنی: کتاب دو جلدی ایین دادرسی مدنی دکتر بهنام اسدی+ جزوه کمالوند، تست کمالوند. کتاب دو جلدی علی فلاح هم خوبه اما وقتی کتاب دو جلدی دکتر اسدی از موسسه قانون یار رو بخونید نیازی ندارید منبع دیگه ای داشته باشید (در درس آیین دادرسی مدنی 79 درصد زدم)

طبیعتا این منابع ممکن است در برخی موضوعات باهم اختلاف داشته باشند، اما این اختلاف‌نظرها زیاد نیست و من در موارد اختلافی، آزمون‌های سال‌های قبل را ملاک تطبیق قرار می‌دادم .

پیشنهادات بنده:۱در دروس ایین دادرسی مدنی و آیین دادرسی کیفری حتماً حاشیه‌نویسی و نکته نویسی کنار قانون انجام شود. ۲. در دروس جزا و مدنی حاشیه‌نویسی و خلاصه‌برداری به  دلیل حجم بالای مطالب و وقت‌گیر بودن انجام نشود. ۳. در درس اصول فقه خلاصه‌نویسی انجام شود. ۴. تست آموزشی جز لاینفک مطالعه است. ۵. به نص قانون بسیار توجه شود (متأسفانه داوطلبین به نکات مواد بیش از خود مواد دقت می‌کنند که این اشتباهی بزرگ است) باید مواد قانونی با دقت فراوان خوانده شود.

درباره ساعت مطالعه هم باید بگم بین ۶ تا ۷ ساعت بود.

توصیه بنده به دوطلبان آزمون‌ها این است در بدو امر با خانواده خود صحبت کنید و آنها را نسبت به مسیر مطالعه‌ای که احتمالاً طولانی و سخت خواهد بود آگاه کنید و نظر موافق آنها را جلب کنید.تقریباً تمام تفریحات و مهمانی‌های غیر ضروری را حذف کنید.

در ماه پایانی بسیار پر استرس بودم تا جایی که امیدی به قبولی نداشتم . سعی کنید در این شرایط با کسی  که سال‌های قبل قبول شده صحبت کنید چون او این مسیر را رفته و شما را درک می‌کند من نیز از مشاوره های دوستانم از قبول‌شدگان سال قبل کانون های مختلف بهره بردم که نقش مؤثری در موفقیت من داشت.